عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 29 / 4
بازدید : 146
نویسنده : هادی

 همیشه در مورد اعتماد به نفس و فواید آن که باعث می شود انسان به چه مراحلی در زندگی برسد بسیار شنیده ایم ولی شاید به این فکر نکرده باشیم که این اعتماد به نفس بیش تر از اندازه ممکن است چه مشکل هایی ایجاد کند که از آن به عنوان اعتمادبه نفس كاذب یاد می شود.

اعتماد به نفس کاذب به دلیل فقدان خود آگاهی صحیح در فرد بوجود می آید . وقتی که فرد خود را نمی شناسد ممکن است از آن چیزی که هست خود را بیشتر یا کمتر در نظر بگیرد. زمانی که فرد با توجه به ناآگاهی از توانایی های خود بیشتر از ظرفیت و توانایی های خود را در نظر می گیرد گرفتار اعتماد به نفس کاذب می شود و اگر کمتر از حد توانایی خود را در نظر بگیرد دچار خود کم بینی کاذب می شود.

http://zendegieshad.rozup.ir/Pictures/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%A8%D9%87_%D9%86%D9%81%D8%B3_%D9%83%D8%A7%D8%B0%D8%A8.jpg

معمولا این افراد دچار عدم خودآگاهی صحیح یا عدم ارزیابی صحیح از خود هستند دچار اعتماد به نفس کاذب می شوند.امکان دارد فرد خود را بشناسند اما ارزیابی از میزان توانایی هایش نداشته باشند به همین دلیل به توانمندیهای خود بیشتر از آن چیزی که هست اعتماد می کنند.
دو عامل عدم ارزیابی صحیح و عدم خود ارزیابی از خودآگاهی های افراد باعث می شود که فرد گرفتار اعتماد به نفس کاذب شود.
این کارشناس علوم تربیتی درباره راه های بدست آوردن خودآگاهی و خود ارزیابی می گوید: فرد برای داشتن این آگاهی و خودارزیابی ها باید بتواند فرهنگ محیطی که در آن زندگی می کند را ارزیابی کند. معمولا افرادی دچار اعتماد به نفس کاذب می شوند که نمی دانند که جامعه به چه میزان از توانایی آنها نیاز دارد.


:: موضوعات مرتبط: نكات روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: روانشناسي , خودكم بيني , خودبزرگ بيني , نشانه هاي خودكم بيني , نشانه ي خودكم بيني كاذب , اعتماد به نفس كاذب چيست؟نشانه هاي اعتمادبه نفس كاذب ,
تاریخ : یک شنبه 23 / 4
بازدید : 203
نویسنده : هادی

  رفتارهای انسانی نشان میـدهد کـه مردم وقتی از کسی ضـربه مـی بـیـنند، پیوسته در جستجوی انتقامند. غـرور واعـتـمـاد بـه نـفـسـمـان لطـمـه دیـده اسـت. انـتـظـــارات و رویـاهـایـمـان نـابـود شـده انـد. چـیـزی کـه بـرایـمان بسیارارزشـمـنـد اسـت را از دسـت داده ایــم. بــه هـمـیـن دلـیل اســت که می خواهیم تلافی و جبران همه این صدمات را در بیاوریم.....



:: موضوعات مرتبط: نكات روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: روانشناسی , موفقیت ,
تاریخ : چهار شنبه 19 / 4
بازدید : 215
نویسنده : هادی

  بیشتر آدم ها با امید اینکه روزی بتوانند آن فرد را به دست بیاورند روزگار می گذرانند اما این امیدها هیچ وقت به واقعیت بدل نمی شوند و آنها را با چشمانی گریان و دلی پردرد بر جای می گذارند. عشق نافرجام را همه ما   احتمالاً تجربه کرده ایم. منتظر وصال یک عشق شدن ممکن است شکستن قلبتان را به دنبال داشته باشد.



:: موضوعات مرتبط: زندگی موفق , نكات روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: روانشناسی , زندگی بهتر ,
تاریخ : چهار شنبه 19 / 4
بازدید : 167
نویسنده : هادی

  برخی خانه ها بسیار مرتب و منظم اند و برخی بسیار آشفته و نامنظم. اینکه چرا در برخی خانه ها به ویژه در چیدمان داخلی، بی نظمی حاکم است یا به نظافت آن توجه نمی شود، علت های مختلفی دارد. 

در این مقاله علل این آشفتگی ها، تاثیر آن بر خود فرد و اطرافیان و نحوه رفع آن را بررسی خواهیم کرد.



:: موضوعات مرتبط: نكات روانشناسی , نکات خانه داری , ,
:: برچسب‌ها: روانشناسی , نکات خانه داری ,
تاریخ : سه شنبه 18 / 4
بازدید : 160
نویسنده : هادی

هنگامی‌که به حمام می‌روید اولین قسمتی که از بدنتان را می‌شویید کدام ناحیه است؟این موضوع که شما هنگامی‌ که به حمام می‌روید کدام ناحیه از بدنتان را می‌شویید دارایروان شناسی جالبی می‌باشد.



:: موضوعات مرتبط: نكات روانشناسی , تست روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: تست روانشناسی , روانشناسی ,
تاریخ : سه شنبه 18 / 4
بازدید : 163
نویسنده : هادی

  این سوالی است که ذهن خیلی از ما را به خود مشغول کرده است. از کجا باید بفهمیم که آیا این رابطه هم مثل خیلی از روابط دیگر که شروع خوبی داشته اند اما در نهایت منجر به شکست شدند، به جدایی ختم می شود یا نه؟

ادامه این مطلب را بخوانید و خودتان در مورد رابطه تان قضاوت کنید!!



:: موضوعات مرتبط: روابط موفق , نكات روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: روانشناسی , روابط موفق ,
تاریخ : دو شنبه 17 / 4
بازدید : 166
نویسنده : هادی

  به گزارش ایسنا، نتایج یك تحقیق در كالج دارتموت نشان داد: هنگام خیال پردازی، مغز ما در حال انجام یك كار بسیار مهم است.....

TakeDel.Com | بالاترین برگ ایرانیان



:: موضوعات مرتبط: نكات روانشناسی , مقالات علمی , ,
:: برچسب‌ها: روانشناسي , مقالات علمي ,

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


به وبلاگ من خوش آمدید ، امیدوارم از مطالبی که براتون میذارم خوشتون بیاد و ازشون در تمامی مراحل زندگیتون استفاده کنید تا بتونم سهم هرچند خیلی کوچکی در موفقیت ایرنیان عزیزی که این وبلاگ رو میخونن داشته باشم. ممنون

بیشترین توجه شما به کدام موضوع وبلاگ می باشد؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرواز به سوی شادی و موفقیت و آدرس moafagh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 541
بازدید کل : 120944
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 62
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما

RSS

Powered By
loxblog.Com